17 Ağustos 2017 Perşembe

Raporlara Göre Eğitimde Refahlıkta Sonuncuyuz (!)

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü Raporu (OECD), iyi yaşam endeksini ölçerek 35 ülkeyi belli bir sıraya koydu. Türkiye ve Meksika 10 üzerinden 0 puan alarak son sırada yerini aldı. 

Ülkeler, eğitim, iş, güvenlik, sağlık, çevre, sivil katılım, teknoloji, ulaşım, barınma, topluluk ve hayat tatmin düzeylerine göre toplam 11 alanda değerlendirmeye alındı. 

Türkiye, belli eğitim düzeyindeki insanların iş gücüne katılımı ve iş yapabilme durumuna göre değerlendirildi ve 10 üzerinden 0 puan aldı. 

Türkiye, kendi içerisinde de değerlendirildi. İş gücü durumuna katılım oranlarına göre 13 bölge 0 puan aldı. Toplam ise % 35'in altında bir oran verdi. En iyi performansı veren ilimiz 10 üzerinden 4.4 alarak Ankara olurken 2.4 ve 2.2 oranları ile İstanbul ve İzmir ikinci ve üçüncü sıraya yerleşti. 

UNICEF de Aynı Fikirde!


UNICEF, dünya çapında çocuklara yardım eden bir kuruluştur. Çocukların ferah eğitim seviyeleri hakkında araştırma yaptıklarında Türkiye yine son sırada yerini alıyor. Çocukların geleceğini daha iyi kurmaları ve sürdürülebilir bir hayat sürmeleri konusunda rapor hazırlayan UNICEF, raporlarını belli kategorilere böldü. Üzülerek söylüyorum ki, Türkiye 'eğitim kalitesi' kategorisinde sonuncu olarak görülüyor. Genel listede ise sondan beşinci olmuştur. Açlık kategorisi incelendiğinde yine kötü bir haber karşılıyor bizi 'sıfır açlık' kategorisinde ise sondan ikinci sıradayız.

Listenin En İyi Ülkeleri


Çocukların daha iyi bir yaşam sergilediği, eğitim düzeyi belli sınırın üstündeki kişilerin iş gücü potansiyeli ve açlık kategorisi gibi önemli alanlarda Norveç, Almanya, Danimarka ve İsveç ilk sıralarda yer alıyor.


Norveç’in Eğitim Profiline Göz Atalım


Öncelikle şunu söylemeliyiz ki Norveç’te önem sırası gençler ve çocuklardan başlıyor. Norveç, 1970’li yıllardan beri denizlerindeki petrol rezervlerini sadece halk için kullanıyor. Bu başarılı politika halkının ortalama yaşam süresini 79 yıla, okuma-yazma oranını %100’e çıkarmıştır ve dünyanın en mutlu, ferah ülkesi olmasını sağlamıştır. Çocukların tüm giderleri devlet tarafından karşılanmaktadır. Eğer maddi durumu iyi olan bir çocuk ise ailesine bazı alanlarda devlet tarafından yardım edilmektedir.

 
Ülkede Çocuğa Tokat Yasak

Ülkede çocuklara tokat atmanın cezası büyüktür. Hemen çocuk, aileden alınır ve koruyucu aileye verilir. En geç 2-3 yaşında çocuk yuvalarına verilir çocuklar ve orada çalışmak isteyen anne babalar vardır. Yani işsizlik oranı sıfırdır.

Sınav ve Karne Yok


Ülkenin eğitim sisteminde sınav ve karne yoktur. Kimin iyi olduğu asla söylenmez. Eğitim süreci 10 yıldır. İlkokul müfredatı, diğer ülkelerin 4-5 yılına eşdeğerdir. Daha sonra orta öğretime geçerler. Burada ilk kez sınav ve karne olaylarını görürler. Özel dil eğitimi veren okullar bulunmaktadır. Bu özel okulların açılmasını halk istemiştir.

Norveç Üniversiteleri


Norveç Üniversiteleri, Oslo ve Trondheim üniversiteleri dünyada ilk yüzün içindedir. Okul harcı ise 160 lira civarındadır. Üniversiteye giriş sınavı yoktur. Üniversiteye giriş ise daha önceki notlarına göre değerlendirilir. 

CIA Ajanı, Trump'ın Twitter Hesabını Kapatmak İstiyor.

ABD Başkanı Trump, Twitter'ı oldukça aktif kullanan siyasetçilerden. Gerek Amerika gerek diğer ülkeler hakkında aklına geleni yazıyor. ...